אתר מותאם לקידום אורגני בגוגל | Digitaliz Web Solutions

אתר מותאם לקידום אורגני בגוגל

קטגוריות: בניית אתרים,קידום אתרים (SEO)

קידום אורגני (SEO) של אתר אינטרנט זה תהליך שדורש סבלנות ואורך רוח. על מנת להביא את האתר למיקומים טובים בגוגל קיימים לא מעט פרמטרים שונים שיש לקחת בחשבון. במאמר הבא לא נדון על איך לכתוב תוכן נכון או איך לבצע אופטימיזציה באמצעות מחקרים שונים, אלא נדון על קצה המזלג על ההיבט הטכני ותכנון מבנה האתר שלנו בצורה נכונה על מנת למטב את הסריקה שלו במנועי החיפוש השונים.

הקדמה

כשאנחנו גולשים לאתר אינטרנט, אנו רואים רק את התוצאה הסופית של הרבה קוד שמסתתר מאחורי התוכן המוצג לנו.

לצורך ההמחשה תחשבו רגע על חלון ראווה של חנות בגדים – הכל מסודר ומוצג על בובות, נקי וכו'… אנחנו לא רואים את שדות הכותנה או המפעל שמייצר את הבגדים, המחסן, המשאיות שמביאות את הסחורה וכדומה אלא רק את המוצר הנקי והמעוצב בסוף, בצורה נעימה לעין. כך גם באתרי אינטרנט – מאחורי הקלעים רצים הרבה תהליכים שונים בצד השרת ובצד הלקוח אשר בסופו של דבר מיועדים להציג לנו את התוכן המבוקש.

הגדרה נכונה של היררכיה ומבנה אתר זו הנחת היסודות לקידום אורגני מוצלח, אם מבנה האתר לא נכון ככל שתתאמצו לא תגיעו לתוצאות מעולות מכיוון שהוא פשוט לא יהיה קריא בעיני מנועי החיפוש.

סטנדרטים

כאשר מנוע החיפוש סורק את עמוד באתר שלי בתור התחלה הוא מחפש מספר אלמנטים  על מנת לקבל מידע על העמוד שהוא כרגע סורק:

מבנה והיררכיה של הכתובת עצמה (url) :

בנושא הזה יש מספר חוקים וקווים מנחים שמומלץ לשמור עליהם:

  1. שם הדומיין – מומלץ שיכיל מילת מפתח שמציגה את סוג העסק שלנו על מנת לקדם אותו טוב יותר
  2. שמות עמודים / מאמרים / מוצרים וכו' צריכים לקבל ייצוג נכבד בכתובת שלהם.
  3. היררכיה של הכתובת – חשוב שתהיה לכתובות שלנו היררכיה נכונה, למשל בעמודי קטגוריות השונים של האתר שלי הכתובת תוכל להיראות ככה (באופן קבוע): www.site.com/category/category-name

התאמת אתר למובייל

בשנים האחרונות גוגל נוקטת בגישה הנקראת "mobile first" – במילים אחרון – גרסת המובייל של האתר נסרקת קודם כל. אתר לא מותאם למובייל יאבד הרבה תנועה (מעל 60% מהתנועה האורגנית, ליתר דיוק) ויהיה לו קשה לטפס לעמודים הראשונים במנועי החיפוש בהנחת היסוד שחווית המשתמש שמגיע ממובייל נפגעת משמעותית כאשר האתר לא מותאם למובייל.

כותרות

כותרת ראשית של העמוד תבוא לידי ביטוי בשני מקומות שונים:

  1. תגית title תגית זו היא הטקסט שכתוב על הטאב שכרגע אתם נמצאים בו והיא גם הכותרת אשר תופיע בתוצאות חיפוש בגוגל. חשוב גם כן לשמור כאן על מבנה קבוע, לדוגמא בעמוד קטגוריה הכותרת תיראה ככה: Site name | category | category-name
  2. תגית h1 היא הכותרת הראשית של העמוד, בדרך כלל תהיה תואמת לחלק האחרון של תגית ה title שהזכרנו קודם (בדוגמה שנתתי קודם תגית ה h1 של העמוד תהיה category-name)

בנוסף קיימות תגיות h2,h3 וכו אשר מייצגות כותרות משנה בתכנים שלנו.

תיאור קצר – meta description

תיאור קצר של העמוד יבוא לידי ביטוי בתוך תגית שנקראת meta description, תגית זו לא מוצגת על למשתמשים בעמוד עצמו אלא מיודעת למנועי החיפוש השונים. כשאני מחפש משהו בגוגל התוצאות מוצגות עם כותרת ותיאור קצר, התיאור הזה זה הוא ה-meta description של העמוד, אם מה שחיפשתי נמצא בתיאור – גוגל יציגו את המחרוזת בבולד, לכן כדאי ומומלץ לקדם מילות מפתח בתוך התגית הזו.

כותרות לתמונות

ב-HTML ניתנת האפשרות לתת לתגית של תמונה טקסט אלטרנטיבי (alt text). הטקסט הזה חשוב בגלל שתי סיבות עיקריות:

  1. הסיבה העיקרית והחשובה ביותר היא שהטקסט הזה מיועד לאנשים בעלי מוגבלויות אשר לא יכולים לצפות בתמונה ואז הטקסט הזה הוא בעצם התמונה מבחינתם.
  2. הסיבה השניה היא כי אמנם מנועי החיפוש יודעים לסרוק את תוכן התמונה היום אבל זה עדיין לא בצורה מושלמת ואם אנחנו יכולים לעזור להם (לעזור לנו) – למה לא?

לסיכום

כאשר מבנה האתר ומבנה הקישורים באתר הם נכונים וקלים להבנה למנוע החיפוש שסורק את האתר, בשילוב עם חווית שימוש טובה (לדוגמה מעבר קל מתוך התוכן בין עמודים קשורים) ותוכן רלוונטי אשר ימשוך את המשתמשים להישאר הרבה באתר, לעבור בין עמודים שונים ולבצע פעולות שונות באתר גוגל ושאר מנועי החיפוש יאהבו את האתר שלכם והשיפור במיקומים לא יאחר לבוא.

כשאנחנו ניגשים לפתח אתר חדש ללקוח שלנו אנחנו תמיד שומרים על הכללים האלה והרבה מעבר, ותמיד נותנים ללקוח שליטה מלאה על התכנים שיופיעו בתגיות השונות ובכך נותנים לו את האפשרות לקדם את עצמו בגוגל (עד רמה מסוימת, תלוי ברמת ההבנה שלו) ללא עזרה מגורם צד שלישי.

דברו איתי

מתלבטים לגבי נושא מסויים? תרגישו חופשי ליצור איתי קשר. אני כאן לענות ולייעץ על כל שאלה בשמחה.

יצירת קשר