אפיון חווית משתמש (UX) | Digitaliz Web Solutions

אפיון חווית משתמש (UX)

קטגוריות: אפיון,דיגיטל,חווית משתמש

אפיון חווית משתמש הוא תחום הכרחי על מנת להגיע למוצר המושלם, בייחוד בעידן הפיתוח הטכנולוגי הבלתי פוסק שבו אנו חיים. כאשר אני מוריד אפליקציה – היא אמור לפתור לי בעיה מסוימת בדרך נוחה וקלה אשר תתופעל על ידי באופן כמעט אינטואיטיבי.

מבוך

מה זו חווית משתמש?

"חווית משתמש היא החוויה שחווה משתמש קצה בזמן פעילותו במערכת (כגון אתר, תוכנה, אפליקציה), מוצר או שירות" , ציטוט  מוויקיפדיה.

במילים אחרות חווית משתמש או UX היא בעצם כיצד המשתמשים שלנו ייחוו את השימוש בממשק שאנחנו נספק להם.

חווית משתמש באה לידי ביטוי בעולם האמיתי כמו גם בעולם הדיגיטלי. קחו לדוגמה את אחת הדוגמאות הבולטות שעולות לי לראש מחיי היום יום והיא מהפכת הקפסולות בתחום מכונות הקפה הביתיות. מה שקרה הוא שחברות כמו נספרסו שיווקו מכונות שיהיו מאוד נוחות וקלות לתפעול, בעיצוב קטן וסקסי שמתאים לכל מטבח ובכך אפשרו לכל משתמש להכין קפה מעולה כמו בקפה השכונתי בלי לצאת מהבית וללא צורך בכישרון מיוחד.

איך זה בא לידי ביטוי בעולם הדיגיטל?

כשמשתמשים גולשים לאתר או ממשק אשר מנחה ומוביל אותם למקומות הנכונים זה גורם למשתמשים להישאר זמן רב ולרצות לחזור להשתמש באתר הזה מכיוון שהוא מנגיש את התכנים שלו בצורה פשוטה, ברורה ונוחה לתפעול.

בעזרת שיטות חדשניות ומתקדמות ניתן לבצע מחקר מדויק לגבי המשתמשים וקהל היעד אליו פונים ומכאן להחליט על אתר שיהיה נוח לתפעול, אינטראקטיבי וברור, כזה שגורם למשתמש להגיע למקומות שהוא ואנחנו מכוונים אליהם בממשק שלנו. אפיון חוויית משתמש טוב יגרום ללקוחות שלנו לרצות להשתמש באתר שלנו..

פאזל

אז איך עושים את זה?

כדי להגיע לחווית משתמש שעונה לדרישות של המשתמשים שלנו יש מספר דברים שעלינו להבין:

  1. מטרת הממשק בעיני בעל העסק (אתם).
  2. מטרת הממשק בעיני משתמשי הקצה (הלקוחות).
  3. טווח הגילאים של משתמשי הקצה, אשר בסופו של דבר יכתיב את השפה העיצובית והקופי / מיקרו קופי של האתר
  4. הגדרת יעדים ומטרות אשר נרצה להשיג מהאתר.
  5. סקר מתחרים בו ננסה להבין מה המתחרים שלנו עושים לא טוב שאנחנו יכולים לשפר.

לאחר שמבינים את הדברים האלה אפשר לגשת לעבודה ולהתחיל לבחון מקרי קצה ותסריטים שונים שמשתמשים באתר שלנו עלולים לעבור ולמצוא להם פתרונות יצירתיים.

לאחר מכן נעבור ליצור הנעות לפעולות שונות שנרצה לקדם באתר בהתאם ליעדים שהגדרנו, נעשה שימוש באייקונים וטיפוגרפיה נכונה על מנת להציג ללקוחות את המידע בצורה הברורה והאינטראקטיבית ביותר.

בדיקות

הכל טוב ויפה בתאוריה, אבל בסופו של דבר נהיה חייבים לעבור את מסע הלקוח באתר שלנו ולבחון בעצמנו את האתר ואת מקרי הקצה שהעלינו באפיון הראשוני, ואף לבקש ממכרים שיעשו זאת.

נבחן אם האתר עונה על מרכיבי חווית המשתמש שהגדרנו כגון נגישות הממשק וגישה לתכנים השונים, ההנעות לפעולות, תפעול הממשק, אסתטיות ופלואו (flow) וכו'.

יש לציין שכאשר אני מפתח אתר או ממשק כלשהו חשוב לי להתמקד גם בחווית השימוש של מנהל האתר לפתח ממשק ניהול נוח לתפעול אשר נותן גמישות מירבית למנהל האתר.

צריכים עזרה עם אפיון חווית משתמש? פנו אלינו עוד היום.

דברו איתי

מתלבטים לגבי נושא מסויים? תרגישו חופשי ליצור איתי קשר. אני כאן לענות ולייעץ על כל שאלה בשמחה.

יצירת קשר