הדרך לבניית אתר מושלם! | Digitaliz Web Solutions

הדרך לבניית אתר מושלם!

קטגוריות: בניית אתרים,דיגיטל

כשאנחנו ניגשים לבנות אתר לעסק שלנו, יש מספר פעולות שיעשו את ההבדל בין עוד אתר שקיים ברשת לאתר מושלם, כזה שבסופו של דבר יביא לתוצאות.

במאמר הבא נבחן בקצרה כל פעולה בדרך לשם ואיך היא תתרום לנו בשביל להשיג את המטרות מהאתר שנרצה לפתח. מתחילים!

שח מט

אסטרטגיה

בשביל לבנות אסטרטגיה נכונה יש מספר דברים שכדאי לחקור עוד לפני שבכלל חושבים על מה האלמנטים שיהיו באתר ועל איך הוא יראה, למשל – מי קהל היעד שלנו? איך הקהל הזה היה מעדיף שנשמור איתו על קשר? על שתי השאלות הפשוטות האלה ניתן לבסס אסטרטגיה שלמה לחיי העסק שלנו בעולם הדיגיטל והפרסום הדיגיטלי, להסיק איך כדאי למתג את העסק שלנו, באיזה אפיקי פרסום ושיווק כדאי להשתמש ובאיזו תדירות ועוד.

לדוגמה באתר שמייצר הרבה תכנים לקריאה כדאי לקדם את עליית התכנים האלה ברשתות החברתיות השונות, דיוורים פרסונליים ועוד, לעומת זאת באתר מסחר אלקטרוני פעולות השיווק שלנו יהיו סביב המכירה אונליין עצמה וכך גם שיטות השיווק ישתנו בהתאם. אין לזלזל בשלב הזה מכיוון שבסופו של דבר חלק מאוד גדול בתכנון וההקמה של האתר יבוסס על חלקים מהמסקנות שנסיק בשלב זה לגבי שיטות השיווק לקהלים השונים שנרצה שיבקרו באתר שלנו.

אפיון טכנולוגי

בשלב זה, בהתאם להבנה של מה המוצר הסופי שנרצה להגיע אליו ומה המטרות אשר נרצה להשיג ממנו ניגש לבחירת הטכנולוגיה שבה נשתמש.

לכל סוג מוצר דיגיטלי יש את הטכנולוגיה שתהיה נכונה יותר לשימוש. ברוב המקרים כאשר מדובר על אתר תדמיתי או אתר מסחר אלקטרוני (e-commerce) בסדר גודל קטן-בינוני וורדפרס תעשה את העבודה בצורה מעולה ונוחה לניהול ותפעול.

כאשר מדברים על אתרי איקומרס גדולים מאוד עם התממשקות למערכות צד שלישי ומערכות שילוח ומלאי שונות כנראה שיהיה נכון יותר להשתמש במערכת כמו מג'נטו אשר הייעוד שלה הוא אתרי מסחר גדולים והיא תתן גמישות ועמידות במסה גדולה, כמו כן עלויות התפעול והתחזוקה השוטפת יהיו גבוהות יותר משמעותית.

לעומת זאת אם הייתם מחפשים לפתח מוצר סטארטאפ מסויים או כזה שאין מערכת אשר תפורה בדיוק לצרכים שלכם אז הדבר הנכון ביותר יהיה לפתח ממשק מותאם במיוחד לפרוייקט הרצוי (מערכת קאסטום).

דוחו"ת

אפיון חווית משתמש

לאחר שבחרנו את הטכנולוגיה שבה נשתמש נעבור לאפיין את חווית המשתמש לאתר שלנו, אגע בנושא הזה בקצרה, במידה ותרצו להעמיק בנושא – מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו בנושא אפיון חווית משתמש.

בהמשך ישיר למסקנות שהסקנו לגבי קהלי היעד בשלב בניית האסטרטגיה, הגיע הזמן לאפיין את מבנה האתר. אפשר להקביל את השלב הזה לשלב התכנון בפרויקט נדל"ן. בשלב הזה נשב עם דף ועט ונחליט מה יהיה המבנה ההיררכי של האתר, מה יהיה מבנה העמודים, היכן למקם אלמנטים על הדף, אילו אלמנטים נבליט על מנת לקדמם יותר, נייצר הנעות לפעולות שונות של המשתמשים וכל זאת תוך חשיבה על המטרות אשר הגדרנו שנרצה להשיג מהאתר ומתוך הבנה של התנהגות משתמשים בעולם האינטרנט אשר מבוססת על מחקרים וניסיון.

מיתוג ועיצוב

כאשר פותחים אריזה של מכשיר טלפון חדש, אנחנו אולי לא חושבים על זה, אבל יש צוות שלם של מוחות יצירתיים ומבריקים שיושבים על העיצוב של האריזה הזו ימים כלילות, כך קורה בערך עם כל מוצר שאנחנו פותחים – בין אם זה חטיף, רהיט מאיקאה או מוצר חשמל, מיתוג ועיצוב היום זה שם המשחק, ביצוע טוב בתחום הזה זה אחד ההבדלים המשמעותיים בין אתר שיק לאתר שוק (כמו שנאמר).

כמובן שהתחום הזה לא פסח על עולם הדיגיטל, כל מותג נחשב בימינו משקיע אחוז ניכר מאוד מהתקציב בפיתוח המותג שלו, כדי שכאשר נראה את הצבע שלו, או הצורה של הלוגו שלו או את הפונט שבו המותג משתמש מיד נדע על איזה מוצר מדובר גם בלי ששם המותג יהיה רשום.

תנסו לדמיין בראש כמה מותגים שאתם מזהים ביום יום כשאתם צופים בפרסומים השונים שלהם ומיד יודעים על איזה מותג מדובר, זו בדיוק המטרה של מיתוג. את הצבעונית וסגנון הנראות של העסק שלנו יקבע קהל היעד שלנו וסוג השירות / מוצר שאנו מספקים.

לאחר שנבנה מיתוג חזק, ניתן לבסס עליו את הצבעוניות של עיצוב האתר, יחד עם המבנה אשר סרטטנו בשלב אפיון חווית המשתמש אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לעבר האתר המושלם שלנו.

פיתוח

לפני שהתינוק שלנו יגיח לאוויר העולם, מגיע עוד שלב קריטי לביצוע – הפיתוח, בשלב הזה כל הקצוות מתחברים לכדי מוצר חי ואינטראקטיבי.

פיתוח טוב הוא לא עניין של מה בכך, יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון כמו ארכיטקטורת מבנה נתונים נכונה, זמני טעינה ותגובה לא פחות ממעולים, אינטגרציות למערכות צד שלישי, אנימציות ואינטראקציות עם המשתמשים, אבטחה ועמידה בתקני אבטחה מחמירים בייחוד כאשר שמדובר באתר עם סליקת אשראי ו/ או שמירת מידע רגיש של משתמשי האתר.

ההכרות שלנו עם עולמות התכנות היא עמוקה, אנחנו תמיד נדחוף לבחור בשימוש בטכנולוגיות המתאימות והחדשניות ביותר שיש לעולם להציע (בהתאם לפרויקט הנדרש) וזאת על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולתת למשתמשי ומנהלי האתר אפשרויות בלתי מוגבלות בהתאם לדרישות המוצר תוך שמירה על חווית שימוש ברורה וקלילה שתביא תוצאות לבעל האתר.

לסיכום

כמו שכבר בטח הבנתם – בניית אתר מושלם הינו תהליך ארוך אשר דורש הרבה מחשבה ותכנון ויש בתהליך הזה הרבה נקודות שכדאי לשים לב אליהם, כשאתם ניגשים לבנות אתר לעסק שלכם חשוב מאוד להבין מי החברה שאתם עומדים מולה, האם היא תדע לספק פתרונות מתאימים, האם היא תדע לקשר ביניכם לבין ספקים איכותיים שעובדים איתם ולנהל את הפרוייקט שלכם ביד רמה. מומלץ מאוד להגיע לפגישות עם ספקים אפשריים מוכנים עם השאלות הנכונות ע"מ להגיע לתוצאה המושלמת בעינכם ללא התפשרות.

דברו איתי

מתלבטים לגבי נושא מסויים? תרגישו חופשי ליצור איתי קשר. אני כאן לענות ולייעץ על כל שאלה בשמחה.

יצירת קשר